صفحه اصلي | فهرست مقالات | مطالب جديد | خبرنامه | تالار گفتگو | طراحي وب | آلبوم تصاوير | جستجو | درباره ما | پرسش و پاسخ

 
بخش ها
  • تبادل لينك رايگان بازديد : 1960


  • اتوماسيون صنعتي بهارستان بازديد : 2629


  • معرفي ماشين آلات صنعتي بازديد : 2219


  • معرفي ماشين سازان بازديد : 1885


  • شبكه هاي هوشمند توزيع برق Smart Grid & MicroGrid بازديد : 5590


  • انرژي هاي تجديدپذير (نو ) بازديد : 4593

  • آب - خورشید - باد - ژئوترمال - بایومس - پیل سوختی و ...
  • دعوت به همكاري بازديد : 2237


  • مزايده و مناقصه بازديد : 1870


  • آمار بازديد بازديد : 1577


  • تالار گفتگو راه اندازي شد بازديد : 1548


  • عضويت در خبرنامه بازديد : 3752

  • با عضویت در خبرنامه آخرین مطالب سایت را دریافت کنید
  • لينك هاي منتخب بازديد : 8259


  • لينك هاي مفيد بازديد : 8668


  • سايت هاي مرتبط
  • فيلدباس و اتوماسيون

  • شبكه فيزيك هوپا

  • كارگاه هواشناسي

  • مهندسي برق

  • مجله در مورد سنسورها

  • www.control.com

  • temperatures.com

  • فهرست وب سايت هاي ايراني





  • Web Master : Ahmad Zeini
    مراحل استقرار ايزو در سازمانها
    مراحل استقرار ايزو در سازمانها
    1-قدم اول:
    توجیه مدیریت ارشد سازمان نسبت به مزایا و مراحل کار و همچنین نقش مدیریت ارشد در مراحل مختلف استقرار تا اخذ نتیجه

    ((مراحل استقرار ايزو در سازمانها))

    1-قدم اول:

    توجيه مديريت ارشد سازمان نسبت به مزايا و مراحل كار و همچنين نقش مديريت ارشد در مراحل مختلف استقرار تا اخذ نتيجه :

     modir

       از آنجائيكه در ويرايش 2000 استاندارد ايزو 9000 نقش مديريت و بويژه مديريت منابع از الزامات اصلي مي باشد، بنابراين مرحله توجيه مديريت و كسب اعتقاد و همراهي وي و پشتيباني مستمر او از اهم فعاليتهاي آغازين مي باشد. در صورت كمرنگ شدن تعهد و پشتيباني مديريت، استقرار ايزو اثر بخش نخواهد بود. براي اطمينان از اجراي اثر بخش سيستم كيفيت، مديريت يك نفر از مديران اجرايي را به عنوان نماينده مديريت معرفي مي نمايد. اين فرد زير نظر مديريت فعاليت داشته و وظيفه نظارت بر اجراي نظام مديريت كيفيت را بعهده دارد.

    2-قدم دوم:

    برنامه ريزي منابع مورد نياز براي استقرار سيستم مديريت كيفيت:

       توصيه مي شود يك روش اجرايي براي استقرار سيستم تعريف و نقش تمامي افراد درگير در پروژه مشخص شود و افرادي كه بعنوان كميته هاي راهبري، اجرايي، مستند سازي، مميزي داخلي در مراحل استقرار خواهند داشت و نقش ساير واحد ها از قيل واحد هاي اداري و مالي در برقرار تسهيلات از جمله تامين امكانات اداري، چاپ، تكثير و تامين نيروي انساني مورد نياز مشخص گردد.

    3-قدم سوم:AMOZESH

    برگزاري آموزش هاي عمومي و   تخصصي:

      اين آموزش ها شامل برگزاري   سمينارهاي عمومي مديريت كيفيت،   كلاس هاي آشنايي با الزامات و نياز   منديهاي استاندارد، مستند سازي و   مميزي خواهد بود.

    4-قدم چهارم:

    شناسايي فرآيند ها و اهداف و تدوين مستندات مربوطه:

       اين مستندات مي تواند شامل نمودار هاي فرآيند ها، نظامنامه ، روش هاي اجرايي، دستورالعمل هاي كاري و هر گونه فرم هاي مورد نياز نظام كيفيت باشد.

    5-قدم پنجم:

    اجراي مستندات و برنامه هاي رسيدن به اهداف:

       از آنجائيكه اجراي برنامه هاي رسيدن به اهداف تعريف شده توسط مديريت در تمامي واحد ها لازم الاجراء مي باشد، لذا اين قدم مي بايست با نظارت مديريت ارشد سازمان يا نماينده مديريت انجام و منابع مورد نياز تخصيص داده شود.

    6-قدم ششم:

    مميزي داخلي و اندازه گيري فرآيند ها:

    faraynad

         اندازه گيري فرآيند ها از طرق مختلف انجام   مي شود. يكي از راه هاي ارائه شده دراستانداردانجام مميزي داخلي است. مميزين داخلي از درون سازمان هستند كه مسئوليت  كنترل و نظارت   بر اجراي برنامه هاي به اهداف را مطابق روش اجرايي مميزي داخلي بر عهده خواهند داشت. در   صورتيكه گزارش مميزين   داخلي نشان  دهنده  عدم اجراي برنامه ها و مستندات باشد، در اين صورت مديريت بايد نسبت به رفع موانع اقدام نموده و با برگزاري جلسات با مديران واحد ها نسبت به توصيه اقدامات اصلاحي و اعلام حمايت و پشتيباني خود اقدام نمايد. در صورتيكه گزارش مميزين داخلي مواردي را در خصوص عدم انطباق نشان ندهد در اين صورت سازمان براي مميزي خارجي( قدم بعدي) آماده مي باشد.

    7- قدم هفتم:

    انجام مميزي خارجي:

    momayezi

      اين مرحله ، آخرين مرحله استقرار نظام مديريت كيفيت است. در اين مرحله مميزين شركت گواهي كننده پس از آمادگي اوليه نسبت به حضور در محل سازمان متقاضي اقدام نوده و نسبت به مييزي نظام مديريت مطابق با استاندارد درخواستي اقدام مي نمايند. در صورتيكه برنامه هاي لازم مطابق استاندارد تدوين، اجراء و اثبات شود در اين صورت سازمان براي اخذ گواهي توصيه شده و گواهينامه خود را دريافت خواهد كرد و در غير اين صورت مي بايست در زمان مقرر نسبت به اصلاح خود اقدام نمايد. گواهينامه صادر شده سه سال اعتبار داشته و در طول اين مدت سالي يك يا دوبار به منظور اطمينان از تداوم رعايت الزامات استاندارد نسبت به مميزي هاي مراقبتي اقدام خواهد شد .


     

     

    منوي اصلي
  • صفحه اصلي

  • فهرست مقالات

  • مطالب جديد

  • خبرنامه

  • تالار گفتگو

  • طراحي وب

  • آلبوم تصاوير

  • جستجو

  • درباره ما

  • پرسش و پاسخ

  •  

    مطالب جديد
     

         
    Designed by Ahmad Zeini Copyright © 2003 - 2012 by AutoIR iranresearch , All rights reserved. www.iranresearch.com www.iranresearch.ir www.autoir.ir Designed by Ahmad Zeini
    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت کیا پارس سنجش می باشد
    !تبادل لینک رایگان

    !امتیاز بدهید
    .ما را در گوگل محبوب کنید